Łapówy

Słonko przygrzało, to i ludzi się zjechało z całego świata. Niby więcej kierowców, więcej parkujących samochodów, to i powinno też być więcej napiwków w maszynach. Haaa – nic z tego. Sam nie wiem, co się z tymi ludźmi dzieje – jacyś tacy ostrożniejsi, czytają te małe pierdzielone tabliczki na maszynach z biletami i uczą się wciskania czerwonego guzika, psia krew. Kierowco: bądź człowiekiem, zostaw funciaka w maszynie!! Dupa! Tera era credit crunch, i źródełka wyschły. Pojawili się do tego jacyś obcy, którzy też obsikują maszyny i skończyły się czasy napiwków.

Ale wraz z turystami napłynęły czasy łapówek. Kilka dni temu wlepiłem mandat za stanie na miejscu dla rezydentów. Pech chciał, że akurat przylazł kierowca bombowca – ciapak wraz ze swoją dziewczyną, bardzo ładna ciapak. I lament. A dlaczego, a za co, a po co … Zdążyłem gębę tylko otworzyć, aby jak krowie na rowie wytłumaczyć powód mojej pracy nad jego autem, gdy ten już mi łapę wyciąga i po cichu wali prosto w pysk: to ile chcesz? Hmmmm. Myślę: mandat  za £70, jak zapłaci w ciągu 14 dni, to wyjdzie mu 35. Nadal myślę: no to wypadałoby dać standardowo, jak w restauracji, te 10%. Chwila zadumy, po ciężkiej matematyce. A co ja, kurde będę się wpieprzał w kałabałę za marne £3.50?! Won, cholera, bo policję zawołam – w bani mi się kolibie. Ale najgrzeczniej jak umiałem, wytłumaczyłem jej, bo fajna z niej dupa była, zamiast jemu, że warto apelować, jeżeli się z owym mandatem nie zgadzają i wyraziłem, ze łzami w oczach, swoją dezaprobatę dot. przekupowania funkcjonariusza … 3 funty i 50 pensów – wstydził by się, cholera.

Informacje o obywatelszambo

Być parkingowym w Wielkiej Brytanii
Ten wpis został opublikowany w kategorii Z pamiętnika Traffic Warden'a i oznaczony tagami , , , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

